Проблемне навчання у початковій школі
Навчання в школі - тривалий і складний процес. Дитина надходить у перший клас, будучи ще зовсім крихіткою, а закінчує школу вже практично дорослою людиною, маючи за плечима солідний багаж знань. Знання ці потрібно накопичувати поступово, рік за роком, постійно повторюючи пройдений матеріал і освоюючи нову інформацію.
Педагогічні методи, що застосовуються сьогодні, численні і різноманітні. Кожен хороший педагог прагне знайти свій підхід до учнів, що особливо важливо стосовно хлопців, тільки ступивших на шлях до знань. І одним з таких методів є проблемний підхід у навчанні молодших школярів. Він полягає в наступному: дітям пропонується не просто слухати і запам'ятовувати нову для них інформацію, а самостійно робити висновки в процесі вирішення заданої вчителем проблеми.
Даний метод проблемного навчання добре зарекомендував себе саме в початковій школі, оскільки багатьом першокласникам буває важко перейти від ігрової форми навчання, що застосовується в дошкільній освіті, до «серйозної» навчання в школі, а проблемне навчання в якійсь мірі нагадує гру. Крім того, тут кожна дитина займає активну позицію, самостійно намагаючись знайти відповідь на поставлене запитання або розв'язати задачку, а не просто сидить за партою і зубрить незрозумілий для нього матеріал. Словом, проблемне навчання - це прогресивний і ефективний спосіб прищепити дітям любов і прагнення до знань.
Основні психологічні умови даного методу такі:
Педагогічні методи, що застосовуються сьогодні, численні і різноманітні. Кожен хороший педагог прагне знайти свій підхід до учнів, що особливо важливо стосовно хлопців, тільки ступивших на шлях до знань. І одним з таких методів є проблемний підхід у навчанні молодших школярів. Він полягає в наступному: дітям пропонується не просто слухати і запам'ятовувати нову для них інформацію, а самостійно робити висновки в процесі вирішення заданої вчителем проблеми.
Даний метод проблемного навчання добре зарекомендував себе саме в початковій школі, оскільки багатьом першокласникам буває важко перейти від ігрової форми навчання, що застосовується в дошкільній освіті, до «серйозної» навчання в школі, а проблемне навчання в якійсь мірі нагадує гру. Крім того, тут кожна дитина займає активну позицію, самостійно намагаючись знайти відповідь на поставлене запитання або розв'язати задачку, а не просто сидить за партою і зубрить незрозумілий для нього матеріал. Словом, проблемне навчання - це прогресивний і ефективний спосіб прищепити дітям любов і прагнення до знань.
Психологічні основи проблемного навчання
Основні психологічні умови даного методу такі:
- учні діють максимально самостійно, але під контролем вчителя;
- завдання можуть бути різного рівня складності, але обов'язково здійсненними;
- вони ставляться у відповідності з рівнем знань учнів на основі вже вивченого матеріалу;
- мета такого навчання - не просто опанувати якусь тему, а викликати активність і прагнення самостійно знайти рішення проблеми.
- Дитина знайомиться з проблемною ситуацією.
- Він аналізує її і виявляє проблему, яка потребує вирішення.
- Далі слід безпосередньо сам процес вирішення проблеми.
- Учень робить висновки, перевіряючи, чи правильно він вирішив поставлене перед ним завдання.
- «наукова творчість» - це спільна робота вчителя і учнів, які відкривають для себе нові закони і теореми, вивчаючи теорію;
- «практичне творчість» - це застосування отриманих теоретичних знань на практиці, у процесі рішення поставленої вчителем задачі;
- «художня творчість» - це творчий пошук, який виливається в літературні експерименти, малювання, музичні вправи, різні ігри і т. п.
Етапи і форми проблемного навчання
Оскільки методика проблемного навчання тісно пов'язане з активною розумовою діяльністю, то і її процес можна уявити у вигляді відповідних етапів:
Проблемне навчання - це свого роду творчий процес, який змінюється з підвищенням рівня розвитку учнів. Виходячи з цього можна виділити три форми проблемного навчання:
Читайте також
Дистанційне навчання в школі
Всі ми проходить через систему отримання середньої освіти в школі, відвідуємо її протягом 9-11 років, і выпускаемся з атестатом. Але сучасний світ
Індивідуальне навчання в школі
Сучасна система освіти не завжди враховує індивідуальні особливості розвитку дитини. Тому деякі батьки шукають альтернативні способи навчання. Одним
Правила поведінки на уроці
Школярі не завжди усвідомлюють важливість і серйозність навчального процесу, завданням батьків і вчителів пояснити і навчити хлопців правилами
Норми оцінок у початковій школі
На сьогоднішній день в суспільстві активно обговорюється питання про доцільність оцінювання знань учнів початкової школи. І в деяких школах педради
Форми навчання в школі
Світ змінюється, і разом з ним змінюються способи навчання в школі. І, якщо раніше для отримання середньої освіти всі ми відвідували уроки, то
Евристичний метод навчання
Сучасне навчання передбачає безліч підходів і методик, що дозволяє розкривати потенціал учнів і розвивати їх здібності. Одним з таких методів є