Казкотерапія для молодших школярів

Казкотерапія для молодших школярів
Казка здавна є важливим виховним і розвивальним засобом у народній педагогіці. Цей літературний жанр розширює кругозір дитини, формує уяву, змушує мислити, оцінювати, дає певні життєві навички. У цій статті ми розглянемо, яке значення має казкотерапія для молодших школярів.
Користь казкотерапії для молодших школярів
Сьогодні казкотерапія – це лікування, яке дає можливість дитині адаптуватися до дійсності через:

  • пошук сенсу життя, реалізацію своєї мрії;

  • створення зв'язку між подіями, описаними у казці, і реальною дійсністю;

  • поліпшення ставлення до зовнішнього світу, віру в добро;

  • можливість відчути душевний комфорт, захищеність;

  • відчуття емоційного задоволення, завдяки знайомству з дивовижним світом і позитивними героями.


  • Казкотерапія для молодших школярів ефективна, оскільки світ казки дозволяє, як би програти основні життєві ситуації хоч в нереальною, але захищеної атмосфері, де добро завжди перемагає зло. Завдяки цьому, даний вид терапії допомагає дитині пізнати себе, розібратися в своїх бажаннях. Казка сприяє розвитку хороших якостей школяра, адже він асоціює себе з головними позитивними героями, у своїх фантазіях він перемагає зло.

    Програма з казкотерапії для молодших школярів


    Заснована на казкотерапії програма допомагає психологам, педагогам і батькам дозволити емоційно-особистісні проблеми дитини – підвищену тривожність, занижену самооцінку , труднощі в спілкуванні.
    Заняття, засноване на казкотерапії для молодших школярів, може включати наступний алгоритм:

  • Підбір казки, яка відповідає віку, характеру і статі дитини.

  • Опис життя героя в казковому світі таким чином, щоб школяр дізнався схожість зі своїм життям, особистими переживаннями.

  • Пошук героєм казки виходу з ситуації; демонстрація різних моделей поведінки, позитивного сенсу в тому, що відбувається.

  • Спонукання дитини зробити правильні висновки, усвідомити причини неправильного поведінки героя казки.


  • Казкотерапія для молодших школярів
    Крім розповідання казки, заняття можуть супроводжуватися додатковими завданнями: малювання героїв, твір закінчення казки, виготовлення ляльок, аплікацій, театралізована постановка. Ефективними є групові заняття (по 6-8 чоловік), оскільки вони дають можливість «прожити» казку у вигляді гри або вистави, що сприяє не тільки психічного, але і фізичного розвитку дитини.
    Благотворний вплив на розвиток молодшого школяра має також казка, створена спільно з батьками. Мама або тато, завдяки такій грі, можуть зрозуміти психологічний стан душі своєї дитини, її бажання, фантазії, переживання.